Friday 31 May 2013

Describing You with Your Favorite Movie.

Le Baby tiba2 mesej aku tanya pasal perangai dia.

"Pada You, I ni gedik ke? Mesti You annoy gila dengan perangai I sebab I ni gedik tak kira tempat, miang. malukan You dekat tempat ramai orang."

Dah kenapa dengan minah ni? Aku ada buat benda yang dia terasa ke? Lama juga aku nak ingat balik apa yang aku dah buat sepanjang hari ni sebab semalam kiteorang mesej okay je. Bergelak sakan.

"Sepanjang 7 tahun I dengan Sayang, I tak peranah rasa yang Sayang ni annoying, gedik semua tu. Sebab tu I still lagi dengan Sayang. I suka kalau You manja, dekat I sorang je"

Saya tak kira apa yang orang cakap pasal awak as long as you be yourself. Jangan berubah sebab orang lain suruh awak berubah. Berubah bila awak dah pasti yang awak akan berubah dan awak dah bersedia nak bangun pagi, tengok cermin dan cakap 'The old me are dead'.

Tapi kalau awak tak happy dengan perubahan yang awak akan buat, awak pasti yang awak tak akan mahu dengan perubahan tu, jangan berubah. Allah beri awak body tu bukan untuk puaskan hati orang lain. Allah ciptakan body tu khas untuk awak, tak ada penyewa, atau pemilik lain. CUMA AWAK. Jadi buat apa yang awak suka dengan diri tu. Jangan sebab perubahan awak tu, buat awak murung, tak selesa dengan diri awak sendiri.

Saya cakap macam ni sebab jujur saya tak pernah rasa annoy dengan perangai awak. Saya tak pernah anggap yang awak ni memalukan saya dengan perangai awak atau awak menjatuhkan imej saya sebagai seorang lelaki bila dengan awak. Mungkin orang yang suruh awak berubah sebab dorang tak kenal siapa awak yang sebenarnya. Atau mungkin sebab AWAK yang tak pamerkan siapa diri awak dekat dorang. Pedulikan apa yang orang nak cakap pasal awak. Dorang nak cakap yang awak ni GEDIK, MIANG, MURAH, TAK ADA MARUAH. Awak biarkan.  Sebab SAYA yang akan cari mereka-mereka yang cakap awak macam tu. So, stay calm and leave it to me. I know how to handle it well. Way too well.

Saya sayang awak.

Saya tahu yang selalunya saya yang buat benda yang dia cakap tu. Saya yang selalu gedik dekat awak, miang malam2 nak dengar suara awak. Tapi awak sanggup layan saya.

I'm sorry if sometimes I be like Harry Potter who want to show he is brave, strong in any kind of situation.
I'm sorry if my brain be like Ronald Weasley's who clueless, scared about everything.
I truly am sorry if I ever be like Draco Malfoy who mean, sharp tongue, and hurt you with my word

But believe me, whoever I be you always know how to act like Ginny Weasley, Hermione Ganger and Astoria Greengrass (I swear I google this name) in a right time, right act and right situation.

People just doesn't have a clue how happy I am to be your lover.

And one more.

I love you like Snape loves Lily.

No comments:

Post a Comment